«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ کَفی بِاللَّهِ حَسِیباً»
شرایط پذیرش مقالات فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات تبلیغ دینی
الف) مربوط نویسندگان:
-
مقالات باید در راستای تولید دانش تبلیغ باشند.
-
مقالات باید به صورت مسئله محور تدوین شوند.
-
مقالات دارای صبغه تحقیقی ـ تحلیلی، ساختار منطقی، انسجام محتوایی، مستند، مستدل بوده و با قلمی روان و رسا به زبان فارسی نگارش یافته باشند.
-
مقالات دنبالهدار نـباشند و حجم آنها (حداقل ۴۰۰۰ و حداکثر ۷۵۰۰ کلمه) تنظیم گردد.
-
مقالات، نباید به عنوان بخشی از کتاب، یا به عنوان مقاله چاپ شده باشند.
-
مقالات ترجمهای تنها در صورت داشتن نقد، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
ب) مربوط به ساختارمقاله :
-
چکیده مقاله: (حداقل ۱۵۰ و حداکثر ۳۰۰کلمه) شامل: بیان مسئله، هدف پژوهش، روش و چگونگی پژوهش و اجمالی از یافته های مهم پژوهش
-
کلیدواژه ها: شامل حداقل ۳ و حداکثر ۷ واژه کلیدی.
-
مقدّمه مقاله، شامل تعریف مسئله، پیشینه اجمالی پژوهش، ضرورت و اهمیت طرح، جنبه نوآوری بحث، سؤالات اصلی و فرعی.
-
در ساماندهی بدنه اصلی مقاله، یکی از شرایط زیر لازم است: الف ـ ارائه کننده نظریه و یافته جدید علمی؛ ب ـ ارائه کننده تقریر و تبیین جدید از یک نظریه؛ ج ـ ارائه کننده استدلال جدید برای یک نظریه؛ د ـ ارائه نقد جامع علمی یک نظریه
-
نتیجهگیری: بیانگر یافته های تفصیلی تحقیق است که به صورت گزاره های خبری موجز بیان می گردد.
-
فهرست منابع: (اعم از فارسی، عربی، و لاتین) که به شکل زیر باید تنظیم گردد:
ـ نام خانوادگی و نام نویسنده، سال نشر، نام کتاب، ترجمه یا تحقیق، نوبت چاپ، محل نشر، ناشر.
ـ نام خانوادگی و نام نویسنده،سال نشر، «عنوان مقاله» نام نشریه، شماره نشریه، صفحات ابتدا و انتهای مقاله.
-
ارجاعات،باید بینمتنی باشند: (نامخانوادگی، سال نشر، جلد، صفحه).
|