[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
فروش کتاب::
ثبت نام در دوره مقاله نویسی علمی پژوهشی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پیوندها














..
کانال ایتای فصلنامه

کانال ایتای فصلنامه 
مطالعات تبلیغ دینی 

..
:: دوره 1، شماره 2 - ( 10-1402 ) ::
جلد 1 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
«تاثیرانگیزشی انگاره صمیمیت بر نفس و عمل وجایگاه آن در روش تبلیغ دینی امام صادق (ع)»
مهدیه سادات مستقیمی ، کبری هواسی*
دانشگاه فرهنگیان
چکیده:   (342 مشاهده)
چکیده
یکی از عوامل مؤثر در تبلیغ دین، ایجاد انگاره صمیمیت در مخاطب است. عواطف ناشی از این انگاره در از چشم انداز تحلیل های علم النفسی واز منظر روانشناسی تبلیغ دین اهمیت دارد و زمینه مناسب تری برای نفوذ پیام تبلیغی از مرحله ذهن به ساحت قلب ایجاد کرده  وبا تحریک مبادی عمل نظیر طلب وشوق واراده  تاثیر انگیزشی بسیار مؤثری راداراست .این مقاله پس از اشاره به  فرازهای تحلیلی  مذکوربه روش توصیفی تحلیلی ، به  استقراء وبذل تأملات پژوهشی درروش تبلیغی امام صادق; پرداخته تا بتواند عوامل مؤثر در ایجاد این انگاره را اصطیاد نماید. از نتایج این پژوهش این است که نوع لباس پوشیدن و کیفیت برقراری ارتباط کلامی و شیوه و لحن سخن با مخاطب و ابرازحس همدردی و... از عوامل مؤثر در ایجاداین انگاره است و از آنجا که قدرت اصلاح گری اجتماعی انگاره صمیمیت بسیار زیاد است  بنابراین در مهندسی و سیاستگزاری و راهبرد یابی تبلیغی  باید به آن‌ توجه داشت وظرفیت متون دینی گزارشگر سنت صادقی  به قدرت انگیزشی انگاره صمیمیت توجه و عطف نظر فراوانی داشته اند .


 
واژه‌های کلیدی: بهره وری، تبلیغ، انگاره صمیمیت، سیره و سخن، امام صادق(ع).
متن کامل [PDF 707 kb]   (46 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/8/29 | پذیرش: 1402/10/1 | انتشار: 1402/10/1
* نشانی نویسنده مسئول: ایلام،میدان شهدا
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mostagimi M S, havasi K. Creating the concept of intimacy and productivity from its psychological effects in the religious propagation method of Imam Sadiq. 3 2023; 1 (2)
URL: http://fmtd.ismc.ir/article-1-79-fa.html

مستقیمی مهدیه سادات، هواسی کبری. «تاثیرانگیزشی انگاره صمیمیت بر نفس و عمل وجایگاه آن در روش تبلیغ دینی امام صادق (ع)». 1. 1402; 1 (2)

URL: http://fmtd.ismc.ir/article-1-79-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 2 - ( 10-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی Quarterly Motleat Tabligh Dini
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645