[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
فروش کتاب::
ثبت نام در دوره مقاله نویسی علمی پژوهشی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پیوندها














..
کانال ایتای فصلنامه

کانال ایتای فصلنامه 
مطالعات تبلیغ دینی 

..
:: دوره 1، شماره 3 - ( 12-1402 ) ::
جلد 1 شماره 3 صفحات 165-141 برگشت به فهرست نسخه ها
جهانی‌سازی سکوها، لازمه‌ی موفقیت در تبلیغ دینی در عصر فضای مجازی
دکتر حجه الاسلام والمسلمین محمد مهدی چگینی* ، ابوالحسن حسنی
چکیده:   (225 مشاهده)

در جهان جدید بسیاری از پدیده‌های انسانی مرز نمی‌شناسند. فضای مجازی بستر گسترش این پدیده‌ها است و نمی‌توان از جغرافیایی سیاسی به معنای کلاسیک سخن گفت. در حقیقت، فضای مجازی به سمتی حرکت میکند که بسط و گسترش تمدن، فرهنگ و سبک زندگی وابسته به تعامل فضای مجازی با فضای فیزیکی است. یکی از پدیده‌های مجازی سکوهایی‌اند که در آن‌ها ارتباطات اجتماعی شکل می‌گیرد، مانند شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها. در این عصر، این سکوها یکی از بسترهای مهم تبلیغ دینی به شمار می‌آیند. با توجه به نوع مدیریت فضای مجازی، بسیاری مبلغان دینی در سکوهای داخلی فعالیت می‌کنند که عرصه‌ی فعالیت آن‌ها محدود به درون مرزها است. مسئله‌ی این پژوهش این است که آیا با این سکوها، می‌توان در تبلیغ دینی موفق شد یا باید این سکوها جهانی شوند تا تبلیغ دینی بتواند در این عصر موفق عمل کند؟ فرضیه‌ی این پژوهش این است که تبلیغ دینی در این عصر، با تمرکز بر سکوهایی که تنها در دامنه‌ی درون‌مرزی فعال‌اند، موفق نخواهد بود و باید هرچه سریع‌تر برای جهانی‌سازی این سکوها تمهیدات لازم اندیشیده شود. این تحقیق با رویکرد جامعه‌شناختی با چارچوب نظری کارگزار/ساختار انجام شده است.

واژه‌های کلیدی: سکوهای داخلی، تبلیغ، حکمرانی جهانی، فضای مجازی
متن کامل [PDF 1052 kb]   (16 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/3/13 | پذیرش: 1402/12/2 | انتشار: 1402/12/10
* نشانی نویسنده مسئول: قم
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hassani A. The requirement for success in religious notification in the era of cyberspace. 3 2024; 1 (3) :141-165
URL: http://fmtd.ismc.ir/article-1-93-fa.html

چگینی محمد مهدی، حسنی ابوالحسن. جهانی‌سازی سکوها، لازمه‌ی موفقیت در تبلیغ دینی در عصر فضای مجازی. 1. 1402; 1 (3) :141-165

URL: http://fmtd.ismc.ir/article-1-93-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 3 - ( 12-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی Quarterly Motleat Tabligh Dini
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645