[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
فروش کتاب::
ثبت نام در دوره مقاله نویسی علمی پژوهشی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پیوندها














..
کانال ایتای فصلنامه

کانال ایتای فصلنامه 
مطالعات تبلیغ دینی 

..
:: دوره 1، شماره 2 - ( 10-1402 ) ::
جلد 1 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش سازنده علوم عقلی در اثر بخشی و کارآمدی تبلیغ
دکتر حجه الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه*، قاسم بابایی
چکیده:   (365 مشاهده)

تحقیق پیش رو به بررسی نقش علوم عقلی در اثرگذاری و کارآمدی تبلیغ دین بر اساس مدل ارتباطی یاکوسبن شکل گرفته است وپیرامون این سوال است که ماهیت و ارکان تبلیغ در بخش اجزای شش گانه (فرستنده، گیرنده، پیام، حامل، کد و زمینه)چگونه از علوم عقلی متأثر می‌شود؟ هدف نشان دادن توانایی و ظرفیت بالای  علوم عقلی درغنی سازی  ارکان تبلیغ  وکارامد کردن بدنه تبلیغ  است. روش پژوهش به صورت کتابخانه ای  وبا رویکرد توصیفی تحلیلی است ماهیت و ارکان شش‌گانه تبلیغ از دانش‌های عقلی  متاثراست. اثرگذاری و کارآمدی علوم عقلی در بخش فرستنده و مبلغین به سبب بالا بردن توانایی‌های، معنایی، عاطفی و کنشی است وتاثیر علوم عقلی در بخش گیرنده به سبب همراهی اوصاف ذاتی فلسفه با اوصاف فطری بشر است وکارآمدی در بخش پیام به سبب نقش علوم عقلی در جهت‌گیری پیام حِکمی است.


 
واژه‌های کلیدی: تبلیغ، علوم عقلی، مدل یاکوسبن، ارکان تبلیغ، فرستنده، گیرنده، پیام
متن کامل [PDF 601 kb]   (138 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/3/22 | پذیرش: 1402/10/1 | انتشار: 1402/10/1
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The role of intellectual sciences in the effectiveness and efficiency of religion propagation based on Yakusban's model. 3 2023; 1 (2)
URL: http://fmtd.ismc.ir/article-1-98-fa.html

خسروپناه عبدالحسین، بابایی قاسم. نقش سازنده علوم عقلی در اثر بخشی و کارآمدی تبلیغ. 1. 1402; 1 (2)

URL: http://fmtd.ismc.ir/article-1-98-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 2 - ( 10-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی Quarterly Motleat Tabligh Dini
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645