نقش سازنده علوم عقلی در اثر بخشی و کارآمدی تبلیغ
|
دکتر حجه الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه*، قاسم بابایی |
|
|
چکیده: (365 مشاهده) |
تحقیق پیش رو به بررسی نقش علوم عقلی در اثرگذاری و کارآمدی تبلیغ دین بر اساس مدل ارتباطی یاکوسبن شکل گرفته است وپیرامون این سوال است که ماهیت و ارکان تبلیغ در بخش اجزای شش گانه (فرستنده، گیرنده، پیام، حامل، کد و زمینه)چگونه از علوم عقلی متأثر میشود؟ هدف نشان دادن توانایی و ظرفیت بالای علوم عقلی درغنی سازی ارکان تبلیغ وکارامد کردن بدنه تبلیغ است. روش پژوهش به صورت کتابخانه ای وبا رویکرد توصیفی تحلیلی است ماهیت و ارکان ششگانه تبلیغ از دانشهای عقلی متاثراست. اثرگذاری و کارآمدی علوم عقلی در بخش فرستنده و مبلغین به سبب بالا بردن تواناییهای، معنایی، عاطفی و کنشی است وتاثیر علوم عقلی در بخش گیرنده به سبب همراهی اوصاف ذاتی فلسفه با اوصاف فطری بشر است وکارآمدی در بخش پیام به سبب نقش علوم عقلی در جهتگیری پیام حِکمی است.
|
|
واژههای کلیدی: تبلیغ، علوم عقلی، مدل یاکوسبن، ارکان تبلیغ، فرستنده، گیرنده، پیام |
|
متن کامل [PDF 601 kb]
(138 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1402/3/22 | پذیرش: 1402/10/1 | انتشار: 1402/10/1
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|